INHOUD:

  1. ALGEMENE BEPALINGEN
  2. ELEKTRONISCHE DIENSTEN IN DE WEBSHOP
  3. VOORWAARDEN VOOR HET SLUITEN VAN EEN VERKOOPOVEREENKOMST
  4. BETALINGSWIJZEN EN TERMIJNEN VOOR HET PRODUCT
  5. DE KOSTEN, WIJZE EN TIJD VAN LEVERING EN OPHALEN VAN HET PRODUCT
  6. PRODUCTKLACHT
  7. BUITENGERECHTELIJKE KLACHTEN- EN BEROEPSPROCEDURES EN REGELS INZAKE DE TOEGANG TOT DEZE PROCEDURES
  8. HERROEPINGSRECHT
  9. BEPALINGEN BETREFFENDE HANDELAREN
  10. SLOTBEPALINGEN
  11. MODELFORMULIER VOOR HERROEPING

1. ALGEMENE BEPALINGEN

1.1. De online shop die beschikbaar is op het internetadres www.moneual.pl wordt beheerd door Michał Bedner, die zaken doet onder de naam DzikON Michał Bedner, geregistreerd in het Centraal Register en Informatie inzake Bedrijfsactiviteiten van de Republiek Polen. Adres: Tyska Street 14, 77, 52-014 Wrocław, Polen. NIP: 899 243 52 01, hello@napiteldiamond.com.

1.2. Deze Voorwaarden zijn gericht tot zowel consumenten als bedrijven die gebruik maken van de Online Shop, tenzij een specifieke bepaling van de Voorwaarden anders vermeldt.

1.3. De beheerder van de persoonsgegevens die in de Online Shop worden verwerkt in verband met de uitvoering van de bepalingen van deze Voorwaarden is de Verkoper. De persoonsgegevens worden verwerkt voor de doeleinden, gedurende de periode en op basis van de gronden en principes die zijn aangegeven in het privacybeleid dat op de website van de Internet Shop is gepubliceerd. Het privacybeleid bevat met name de beginselen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens door de Beheerder in de Internet Shop, met inbegrip van de gronden, doeleinden en duur van de verwerking van persoonsgegevens en de rechten van de betrokkenen, evenals informatie over het gebruik van cookies en analytische hulpmiddelen in de Internet Shop. Het gebruik van de internetshop, inclusief het doen van aankopen, is vrijwillig. Evenzo is het verstrekken van persoonsgegevens door de Klant of Klant die gebruik maakt van de Online Shop vrijwillig, behoudens de uitzonderingen die in het privacybeleid zijn aangegeven (het sluiten van een overeenkomst en wettelijke verplichtingen van de Verkoper).

1.4. Definities:

  • WERKDAG – één dag van maandag tot vrijdag met uitzondering van feestdagen.
  • REGISTRATIEFORMULIER – een formulier dat beschikbaar is in de Online Shop en waarmee een Account kan worden aangemaakt.
  • BESTELFORMULIER – een Elektronische Dienst, een interactief formulier dat beschikbaar is in de Online Shop en waarmee de Besteller een Bestelling kan plaatsen, met name door Producten aan een elektronisch mandje toe te voegen en de voorwaarden van de Verkoopovereenkomst te specificeren, inclusief de wijze van levering en betaling.
  • KLANT – (1) een natuurlijke persoon met volledige rechtsbevoegdheid, en in gevallen voorzien door algemeen toepasselijke wetten, ook een natuurlijke persoon met beperkte rechtsbevoegdheid; (2) een rechtspersoon; of (3) een organisatorische eenheid zonder rechtspersoonlijkheid, waaraan rechtsbevoegdheid is verleend; – die een Verkoopovereenkomst heeft gesloten of van plan is te sluiten met de Verkoper.
  • CIVIL CODE – de Civil Code Act van 23 april 1964 (Journal of Laws 1964 no. 16, item 93, zoals gewijzigd).
  • ACCOUNT – Elektronische Dienst, een verzameling middelen in het ICT-systeem van de Dienstverlener, gemarkeerd met een door de Klant verstrekte individuele naam (login) en wachtwoord, waarin de door de Klant verstrekte gegevens en informatie over door hem/haar in de Online Shop geplaatste Bestellingen worden opgeslagen.
  • NEWSLETTER – Elektronische Dienst, een elektronische distributiedienst geleverd door de Dienstverlener via e-mail, die alle Ontvangers van de Dienst die er gebruik van maken in staat stelt om automatisch van de Dienstverlener de cyclische inhoud van opeenvolgende edities van een nieuwsbrief te ontvangen met informatie over Producten, nieuws en promoties in de Online Shop.
  • PRODUCT – een roerend artikel dat beschikbaar is in de Online Shop en dat het onderwerp is van een Verkoopovereenkomst tussen de Klant en de Verkoper.
  • REGLEMENT – dit reglement van de Online Shop.
  • INTERNETWINKEL – De online winkel van de aanbieder is beschikbaar op het volgende internetadres: www.napiteldiamond.com.
  • VERKOPER; DIENSTVERLENER – Michał Bedner, die een handelsactiviteit uitoefent onder de naam DzikON Michał Bedner,
  • KOOPOVEREENKOMST – een koopovereenkomst van een Product die via de Online Shop tussen de Klant en de Verkoper wordt gesloten of aangegaan.
  • ELEKTRONISCHE DIENST – een dienst die elektronisch door de Dienstverlener aan de Klant wordt verleend via de Online Shop.
  • GEBRUIKER – (1) een natuurlijke persoon met volledige rechtsbevoegdheid, en in gevallen voorzien in het algemeen toepasselijk recht, ook een natuurlijke persoon met beperkte rechtsbevoegdheid; (2) een rechtspersoon; of (3) een organisatorische eenheid zonder rechtspersoonlijkheid waaraan bij wet rechtsbevoegdheid is verleend; – die gebruik maakt van een Elektronische dienst of voornemens is daarvan gebruik te maken.
  • CONSUMER RIGHTS ACT – Wet van 30 mei 2014 betreffende consumentenrechten (Staatsblad 2014, punt 827, als gewijzigd).
  • BESTELLING – de wilsverklaring van de Klant, ingediend via het Bestelformulier en direct gericht op het sluiten van de Productverkoopovereenkomst met de Verkoper.

2. ELEKTRONISCHE DIENSTEN IN DE ONLINE SHOP

2.1. De volgende elektronische diensten zijn beschikbaar op de Online Shop: Account, Bestelformulier en Nieuwsbrief.

  • Account – het gebruik van een Account is mogelijk nadat de Klant twee opeenvolgende stappen heeft doorlopen – (1) het Registratieformulier invullen, (2) op het veld“Registreren” klikken. In het Registratieformulier dient de Klant de volgende gegevens op te geven: e-mailadres en wachtwoord. Als de Klant een geregistreerd account heeft bij Facebook of Google, kan hij/zij ook een Account aanmaken in de Online Shop door in te loggen via deze dienst.
    • De Account Elektronische Dienst wordt gratis verstrekt voor onbepaalde tijd. De ontvanger van de dienst heeft de mogelijkheid om op elk moment en zonder opgaaf van reden het account te verwijderen (uit het account te stappen) door een daartoe strekkend verzoek te sturen naar de dienstverlener, met name via e-mail naar: hello@napiteldiamond.com
  • Bestelformulier – het gebruik van het Bestelformulier begint op het moment dat de Klant het eerste Product toevoegt aan de elektronische winkelwagen in de Online Shop. De Bestelling wordt geplaatst wanneer de Klant in totaal twee opeenvolgende stappen heeft doorlopen – (1) het invullen van het Bestelformulier en (2) het klikken op het vakje“Ik bevestig de aankoop” op de website van de Online Winkel na het invullen van het Bestelformulier. – Tot dit punt is het mogelijk om de ingevoerde gegevens zelf te wijzigen (hiervoor dient u zich te laten leiden door de weergegeven berichten en de beschikbare informatie op de website van de Online Shop). In het bestelformulier dient de Klant de volgende gegevens over de Klant op te geven: naam en voornaam/bedrijfsnaam, adres (straat, huisnummer, postcode, plaats, land), e-mailadres, telefoonnummer en gegevens over de Verkoopovereenkomst: Product(en), hoeveelheid Product(en), plaats en wijze van levering van de Product(en), wijze van betaling. In het geval van Klanten die geen consument zijn, is het ook noodzakelijk om de bedrijfsnaam en het fiscaal identificatienummer op te geven.
    • De Elektronische Dienst Bestelformulier wordt gratis en eenmalig verstrekt en eindigt wanneer een Bestelling via deze Dienst wordt geplaatst of wanneer de Klant vooraf stopt met het plaatsen van een Bestelling via deze Dienst.
  • Nieuwsbrief – Je kunt je abonneren op de nieuwsbrief door het betreffende selectievakje aan te vinken bij het aanmaken van een account of het plaatsen van een bestelling – na het aanmaken van een account of het plaatsen van een bestelling is de klant geabonneerd op de nieuwsbrief.
    • De elektronische nieuwsbriefdienst wordt voor onbepaalde duur gratis aangeboden. De Klant heeft de mogelijkheid om zich op elk moment en zonder opgaaf van reden uit te schrijven van de Nieuwsbrief (Newsletter unsubscribe) door het sturen van een passend verzoek aan de Dienstverlener, in het bijzonder via e-mail naar: hello@napitediamond.com

2.2. Technische vereisten die nodig zijn om te werken met het ICT-systeem dat door de Serviceprovider wordt gebruikt: (1) computer, laptop of ander multimedia-apparaat met toegang tot internet; (2) toegang tot elektronische post; (3) webbrowser in de huidige versie: Mozilla Firefox; Internet Explorer; Opera; Google Chrome; Safari of Microsoft Edge; (4) aanbevolen minimale schermresolutie: 1024×768; (5) cookies en Javascript inschakelen in de webbrowser.

2.3. De Klant is verplicht om de Online Shop te gebruiken op een wijze die in overeenstemming is met de wet en de goede zeden, met inachtneming van de persoonlijke rechten, auteursrechten en intellectuele eigendomsrechten van de Dienstverlener en derden. De Klant is verplicht om gegevens in overeenstemming met de feiten in te voeren. Het is de Klant verboden om onwettige inhoud te verstrekken.

2.4. Klachtenprocedure:

  • Klachten in verband met de levering van Elektronische Diensten door de Dienstverlener en andere klachten in verband met de werking van de Online Shop (met uitzondering van de klachtenprocedure voor Producten, die wordt vermeld in punt. 6 van de Algemene Voorwaarden), kan de Klant bijvoorbeeld indienen:
  • in elektronische vorm via e-mail naar: hello@napiteldiamond.com
  • Het wordt aanbevolen dat de ontvanger van de dienst in de beschrijving van de klacht vermeldt: (1) informatie en omstandigheden met betrekking tot het onderwerp van de klacht, in het bijzonder het type en de datum van de onregelmatigheid; (2) het verzoek van de Opdrachtgever; en (3) de contactgegevens van de klager – dit zal de verwerking van de klacht door de Dienstverlener vergemakkelijken en versnellen. De vereisten in de voorgaande zin zijn slechts in de vorm van een aanbeveling en hebben geen invloed op de effectiviteit van klachten die worden ingediend zonder de aanbevolen beschrijving van de klacht.
  • De Dienstverlener zal onverwijld, maar uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na indiening, op de klacht reageren.

3. VOORWAARDEN VOOR HET SLUITEN VAN DE VERKOOPOVEREENKOMST

3.1. Een Koopovereenkomst tussen de Klant en de Verkoper komt tot stand nadat de Klant een Bestelling heeft geplaatst met behulp van het Bestelformulier in de Online Winkel in overeenstemming met punt. 2.1.2 van de Algemene Voorwaarden.

3.2. De prijs van het Product op de website van de On-line Shop is in Poolse zloty en inclusief belastingen. De Klant wordt geïnformeerd over de totale prijs inclusief belastingen van het Product dat het onderwerp is van de Bestelling, evenals over de kosten van levering (inclusief transport, bezorging en postdiensten) en andere kosten, en indien het bedrag van deze kosten niet kan worden vastgesteld – over de verplichting om deze te betalen, wordt de Klant geïnformeerd op de website van de Online Winkel tijdens het proces van het plaatsen van de Bestelling, inclusief op het moment van het uiten van de wil van de Klant om gebonden te zijn door de Koopovereenkomst.

3.3. Procedure voor het afsluiten van een Koopovereenkomst in de Online Shop met behulp van het Bestelformulier

  • Het sluiten van een Koopovereenkomst tussen de Klant en de Verkoper vindt plaats nadat de Klant een Bestelling heeft geplaatst in de Online Winkel in overeenstemming met punt. 2.1.2 van de Algemene Voorwaarden.
  • Nadat de Bestelling is geplaatst, bevestigt de Verkoper onmiddellijk de ontvangst ervan en aanvaardt hij tegelijkertijd de Bestelling voor uitvoering. De bevestiging van de ontvangst van de Bestelling en de aanvaarding ervan voor verwerking gebeurt door de Verkoper die de Klant een gepast e-mailbericht stuurt naar het e-mailadres dat de Klant heeft opgegeven tijdens het plaatsen van de Bestelling, dat minstens de verklaringen van de Verkoper bevat over de ontvangst van de Bestelling en de aanvaarding ervan voor verwerking, alsook de bevestiging van het sluiten van de Verkoopovereenkomst. Na ontvangst door de Klant van bovengenoemd e-mailbericht is de Koopovereenkomst tussen de Klant en de Verkoper gesloten.

3.4. De inhoud van de gesloten Verkoopovereenkomst wordt vastgelegd, beveiligd en ter beschikking gesteld van de Klant door (1) het ter beschikking stellen van deze Algemene Voorwaarden op de website van de Internet Shop en (2) het versturen van het e-mail bericht naar de Klant waarnaar verwezen wordt in punt. 3.3.2. van de Algemene Voorwaarden. De inhoud van de Verkoopovereenkomst wordt bovendien geregistreerd en beveiligd in het IT-systeem van de Internet Shop van de Verkoper.

4. BETALINGSWIJZEN EN TERMIJNEN VOOR HET PRODUCT

4.1. De Verkoper stelt de Klant de volgende betalingswijzen voor het Verkoopcontract ter beschikking:

  • Betaling door overschrijving op de bankrekening van de Verkoper.
  • Elektronische betaling en betaling met Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro, via Bluemedia.pl – mogelijke gangbare betaalmethoden staan vermeld op de site van de internetwinkel in het informatiegedeelte over betaalmethoden en op de website http://www.stripe.com.

4.2. Betalingstermijn:

  • Als de Klant kiest voor betaling via bankoverschrijving, elektronische betaling of betaalkaart, is de Klant verplicht de betaling uit te voeren binnen 1 kalenderdag na het sluiten van de Verkoopovereenkomst.

5. DE KOSTEN, WIJZE EN TIJD VAN LEVERING EN OPHALEN VAN HET PRODUCT

5.1. Levering van het Product is mogelijk op het grondgebied van de Republiek Polen en geselecteerde landen van de Europese Unie.

5.2. De levering van het Product aan de Klant is betalend, tenzij de Verkoopovereenkomst anders bepaalt. De leveringskosten van het Product (inclusief transport-, leverings- en portokosten) worden aan de Klant aangegeven op de website van de Online Shop in het informatietabblad betreffende de leveringskosten en tijdens het plaatsen van de Bestelling, inclusief op het moment dat de Klant te kennen geeft gebonden te zijn door de Verkoopovereenkomst.

5.3. We bieden geen persoonlijke ophaling.

5.4. De Verkoper stelt de volgende leveringsmethoden van het Product ter beschikking van de Klant:

  • Koeriersdienst,
  • Palletverzending.

5.5 De uiterste termijn voor levering van het Product aan de Klant is maximaal 21 Werkdagen, tenzij een kortere termijn is aangegeven in de beschrijving van het Product of tijdens het Bestelproces. In het geval van Producten met verschillende leveringstermijnen, is de leveringstermijn de langst vermelde termijn, die echter niet langer mag zijn dan 21 Werkdagen. De start van de periode voor levering van het Product aan de Klant wordt als volgt berekend:

  • Als de Klant kiest voor betaling via bankoverschrijving, elektronische betaling of betaalkaart – vanaf de datum waarop de bankrekening of afrekeningsrekening van de Verkoper is gecrediteerd.

5.6 Bij verzending naar EU-landen, De levering van het Product kan alleen plaatsvinden zonder 23% btw in rekening te brengen voor klanten met een actief btw-nummer in de EU die voor zakelijke doeleinden kopen (B2B-klanten). Om van deze optie gebruik te kunnen maken, moet de klant zijn BTW-nummer in de EU vermelden op het bestelformulier. Als er geen EU-BTW-nummer is, wordt de verzending naar EU-landen uitgevoerd tegen een BTW-tarief van 23%.

6. PRODUCTKLACHTEN

6.1. De basis en omvang van de aansprakelijkheid van de Verkoper jegens de Klant als het verkochte Product een fysiek of juridisch defect vertoont (garantie), worden bepaald door algemeen geldende wetten, in het bijzonder het Burgerlijk Wetboek (inclusief artikelen 556-576 van het Burgerlijk Wetboek).

6.2. De Verkoper is verplicht om het Product zonder gebreken aan de Klant te leveren. Gedetailleerde informatie over de aansprakelijkheid van de Verkoper voor gebreken aan het Product en de rechten van de Klant staan vermeld op de website van de Online Shop in het informatie tabblad over klachten.

6.3. De klant kan een klacht indienen via het formulier op de website.

6.4. Het wordt aanbevolen dat de klant in de beschrijving van de klacht vermeldt:

(1) informatie en omstandigheden met betrekking tot het onderwerp van de klacht, in het bijzonder de aard en datum van het defect;

(2) verzoeken om een methode om het Product in overeenstemming te brengen met de Koopovereenkomst of een verklaring van prijsvermindering of terugtrekking uit de Koopovereenkomst; en

(3) contactgegevens van de klager – dit maakt het makkelijker en sneller voor de Verkoper om de klacht te behandelen.

(4) bestelnr./factuurnr., serienummer, foto’s/video’s waarop de fout te zien is.

6.5. De Verkoper reageert onmiddellijk op de klacht van de Klant, uiterlijk binnen 14 kalenderdagen vanaf de datum waarop de klacht is ingediend. Als de Klant, die een consument is, bij het uitoefenen van zijn garantierechten vervanging van het artikel of opheffing van het defect eiste of een verklaring van prijsvermindering aflegde, met vermelding van het bedrag waarmee de prijs moet worden verminderd, en de Verkoper niet binnen 14 kalenderdagen op deze eis heeft gereageerd, wordt aangenomen dat de eis gerechtvaardigd was.

6.6. De Klant die zijn garantierechten uitoefent, is verplicht om het defecte Product af te leveren op het adres: Tyska Street 14/77, 52-014 Wrocław Polen. De kosten voor het leveren van het product zijn voor rekening van de koper.

6.7. In overeenstemming met artikel 558 § 1 van het Burgerlijk Wetboek is de aansprakelijkheid van de Verkoper onder garantie voor het Product ten opzichte van de Klant die geen consument is, uitgesloten.

7. BUITENGERECHTELIJKE KLACHTEN- EN BEROEPSPROCEDURES EN REGELS INZAKE DE TOEGANG TOT DEZE PROCEDURES

7.1. Gedetailleerde informatie over de mogelijkheid voor een Klant die een consument is om gebruik te maken van buitengerechtelijke procedures voor de behandeling van klachten en het instellen van vorderingen, evenals de regels voor toegang tot deze procedures, is beschikbaar op de website van het Bureau voor Mededinging en Consumentenbescherming op: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.

7.2. Er is ook een contactpunt bij de voorzitter van het Bureau voor Mededinging en Consumentenbescherming (telefoon: 22 55 60 333, e-mail: kontakt.adr@uokik.gov.pl of schriftelijk adres: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Warschau.), die onder andere tot taak heeft bijstand te verlenen aan consumenten in kwesties betreffende de buitengerechtelijke beslechting van consumentengeschillen.

7.3. De consument heeft de volgende voorbeelden van buitengerechtelijke klachten- en verhaalprocedures: (1) een aanvraag voor geschillenbeslechting bij een permanente minnelijke consumentenrechtbank (voor meer informatie, zie: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) een aanvraag voor buitengerechtelijke geschillenbeslechting bij een provinciale inspecteur van de Handelsinspectie (voor meer informatie, zie de website van de inspecteur met jurisdictie over de plaats van vestiging van de verkoper); en (3) de hulp van een districts (gemeentelijke) consumentenombudsman of een maatschappelijke organisatie die zich statutair bezighoudt met consumentenbescherming (bijv. Consumentenbond, Vereniging van Poolse Consumenten). Het advies wordt onder andere gegeven via e-mail op porady@dlakonsumentow.pl en via de consumentenhulplijn op nummer 801 440 220 (de hulplijn is geopend op werkdagen, van 8:00 tot 18:00 uur, de gesprekskosten worden in rekening gebracht volgens het tarief van de operator).

7.4 Op http://ec.europa.eu/consumers/odr is een platform voor onlinegeschillenbeslechting tussen consumenten en ondernemers op EU-niveau (ODR-platform) beschikbaar . Het ODR-platform is een interactieve en meertalige website met één loket voor consumenten en ondernemers die buitengerechtelijke beslechting nastreven van een geschil over contractuele verplichtingen die voortvloeien uit een onlineverkoop- of dienstenovereenkomst (zie voor meer informatie de website van het platform zelf of het websiteadres van het Bureau voor Mededinging en Consumentenbescherming: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).

8. HERROEPINGSRECHT

8.1. De consument die een overeenkomst op afstand heeft gesloten, kan deze overeenkomst binnen een termijn van 14 kalenderdagen zonder opgave van redenen en zonder kosten, met uitzondering van de kosten vermeld in punt. 8.8 van het Reglement. Het verzenden van de verklaring vóór het verstrijken van de termijn is voldoende om aan de termijn te voldoen. De verklaring van herroeping kan bijvoorbeeld worden opgesteld:

  • in elektronische vorm via e-mail naar: hello@napiteldiamond.com

8.2. De consument kan het modelformulier gebruiken, maar dit is niet verplicht.

8.3. De herroepingstermijn gaat in:

  • voor een overeenkomst ter uitvoering waarvan de Verkoper het Product levert en verplicht is zijn eigendom over te dragen (bijv. Koopovereenkomst) – vanaf het in bezit nemen van het Product door de consument of een door hem aangewezen derde, niet zijnde de vervoerder, en in geval van een overeenkomst die: (1) betrekking heeft op een aantal Producten die afzonderlijk, in partijen of in gedeelten worden geleverd – vanaf de inbezitneming van het laatste Product, de laatste partij of het laatste gedeelte of (2) betrekking heeft op de regelmatige levering van Producten voor een bepaalde periode – vanaf de inbezitneming van het eerste Product;
  • voor andere contracten, vanaf de datum van sluiting van het contract.

8.4. Bij herroeping van een overeenkomst op afstand wordt de overeenkomst geacht niet te zijn gesloten.

8.5. De Verkoper is verplicht om onmiddellijk, uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na de datum van ontvangst van de herroepingsverklaring van de Consument, alle door de Consument gedane betalingen aan de Consument terug te betalen, met inbegrip van de kosten voor levering van het Product (met uitzondering van de extra kosten die voortvloeien uit de door de Consument gekozen andere leveringsmethode dan de goedkoopste gewone leveringsmethode die beschikbaar is in de Online Shop). De Verkoper zal de betaling terugbetalen via dezelfde betalingsmethode die de Consument heeft gebruikt, tenzij de Consument uitdrukkelijk heeft ingestemd met een andere terugbetalingsmethode die geen kosten voor de Consument met zich meebrengt. Als de betaling is verricht met een betaalkaart, wordt de terugbetaling gedaan op de bankrekening die is toegewezen aan de betaalkaart waarmee de betaling is verricht. Als de Verkoper niet heeft aangeboden het product zelf bij de consument op te halen, kan de Verkoper de terugbetaling van de van de consument ontvangen betaling inhouden totdat hij het product heeft teruggekregen of de consument het bewijs heeft geleverd dat het product is teruggezonden, afhankelijk van wat zich het eerst voordoet.

8.6. De Consument is verplicht om het Product onmiddellijk, uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na de datum van herroeping, terug te sturen naar de Verkoper of het te overhandigen aan een persoon die door de Verkoper gemachtigd is om het op te halen, tenzij de Verkoper aangeboden heeft om het Product zelf op te halen. Om de termijn te halen volstaat het om het product terug te sturen voor de vervaldatum. De Consument kan het Product terugsturen naar het volgende adres: ul. TYska 14/77, 52-014 Wrocław Polen

8.7. De consument is aansprakelijk voor elke waardevermindering van het product als gevolg van het gebruik van het product die verder gaat dan wat nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen.

8.8. Mogelijke kosten in verband met de herroeping door de consument die de consument moet dragen:

  • Indien de consument heeft gekozen voor een andere leveringswijze van het Product dan de goedkoopste gewone leveringswijze die beschikbaar is in de Online Shop, is de Verkoper niet verplicht om de consument te vergoeden voor eventuele extra kosten die de consument heeft gemaakt.
  • De consument draagt de rechtstreekse kosten voor het terugzenden van het Product.
  • In het geval van een Product dat een dienst is en waarvan de uitvoering – op uitdrukkelijk verzoek van de consument – is begonnen vóór het verstrijken van de herroepingstermijn, is de consument die gebruik maakt van zijn herroepingsrecht nadat hij een dergelijk verzoek heeft gedaan, verplicht de tot de herroeping geleverde prestatie te betalen. Het te betalen bedrag wordt berekend in verhouding tot de geleverde prestatie, rekening houdend met de prijs of vergoeding die in de overeenkomst is overeengekomen. Indien de prijs of vergoeding buitensporig is, wordt dit bedrag berekend op basis van de marktwaarde van de prestatie.

8.9. Het herroepingsrecht van de consument bij een overeenkomst op afstand is niet van toepassing op overeenkomsten:

  • (1) voor de verlening van diensten, indien de verkoper de dienst volledig heeft uitgevoerd met de uitdrukkelijke instemming van de consument, die vóór het begin van de uitvoering is geïnformeerd dat hij na de uitvoering door de verkoper het recht zal verliezen om de overeenkomst te herroepen; (2) waarbij de prijs of vergoeding afhangt van schommelingen op de financiële markt waarop de verkoper geen invloed heeft en die zich vóór het verstrijken van de herroepingstermijn kunnen voordoen; (3) waarbij het voorwerp van de prestatie een niet-gefabriceerd product is, dat is vervaardigd volgens specificaties van de consument of dat dient om aan zijn individuele behoeften te voldoen; (4) waarbij het voorwerp van de prestatie een product is dat snel bederft of een korte houdbaarheid heeft; (5) waarbij de prestatie betrekking heeft op een product dat wordt geleverd in een verzegelde verpakking die na opening om gezondheids- of hygiënische redenen niet kan worden geretourneerd indien de verpakking na levering is geopend; (6) waarbij de prestatie betrekking heeft op producten die na levering wegens hun aard onlosmakelijk met andere zaken zijn verbonden; (7) waarbij het voorwerp van de prestatie alcoholhoudende dranken zijn waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de Koopovereenkomst, waarvan de levering pas na 30 dagen kan plaatsvinden en waarvan de waarde afhankelijk is van schommelingen op de markt waarop Verkoper geen invloed heeft; (8) waarbij de consument er uitdrukkelijk om heeft verzocht dat de Verkoper naar hem toe komt voor het uitvoeren van een dringende reparatie of onderhoud; indien de Verkoper andere aanvullende diensten verleent dan waar de consument om heeft verzocht of andere Producten levert dan de reserveonderdelen die nodig zijn voor het uitvoeren van de reparatie of het onderhoud, heeft de consument het recht om de overeenkomst met betrekking tot aanvullende diensten of Producten te herroepen; (9) wanneer het voorwerp van de levering een geluids- of beeldopname of computersoftware is die in een verzegelde verpakking wordt geleverd en de verpakking na levering wordt geopend; (10) voor de levering van kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementsovereenkomsten; (11) die worden gesloten door middel van een openbare veiling; (12) betreffende de terbeschikkingstelling van accommodatie, anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuur, catering, diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, amusement, sport of culturele evenementen, indien in de overeenkomst de datum of de periode van de dienst is gespecificeerd; (13) voor de levering van digitale inhoud die niet is vastgelegd op een materiële gegevensdrager, indien de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke instemming van de consument vóór het einde van de herroepingstermijn en nadat de verkoper de consument heeft geïnformeerd over het verlies van het herroepingsrecht.

8.10. De bepalingen in dit artikel 8. van de Algemene Voorwaarden met betrekking tot de consument zijn van toepassing vanaf 1 januari 2024 en voor overeenkomsten gesloten vanaf die datum ook op de Klant of Opdrachtgever die een natuurlijke persoon is die een overeenkomst sluit die rechtstreeks verband houdt met zijn/haar bedrijfsactiviteit, indien uit de inhoud van deze overeenkomst volgt dat deze voor deze persoon geen professioneel karakter heeft, dat met name voortvloeit uit het voorwerp van zijn/haar bedrijfsactiviteit, beschikbaar gesteld op basis van de bepalingen in het Centraal Register en Informatie over Bedrijfsactiviteiten.

9. VOORZIENINGEN VOOR ONDERNEMERS

9.1. Dit artikel 9 van de Algemene Voorwaarden en alle daarin opgenomen bepalingen zijn gericht tot en dus uitsluitend bindend voor een Klant of Ontvanger van Diensten die geen consument is, en vanaf 1 januari 2024 en voor overeenkomsten die vanaf die datum worden gesloten, die ook geen natuurlijke persoon is die een overeenkomst aangaat die rechtstreeks verband houdt met zijn/haar beroepsactiviteit, wanneer uit de inhoud van die overeenkomst blijkt dat deze voor die persoon niet van professionele aard is, wat met name voortvloeit uit het voorwerp van zijn/haar beroepsactiviteit dat beschikbaar is gemaakt op basis van de bepalingen in het Centrale Register en Informatie over Bedrijfsactiviteiten.

9.2. De Verkoper heeft het recht om binnen 14 kalenderdagen vanaf de datum van de sluiting van de Verkoopovereenkomst terug te treden. Terugtrekking uit de Verkoopovereenkomst kan in dit geval zonder opgave van redenen plaatsvinden en geeft geen aanleiding tot vorderingen van de Klant tegen de Verkoper.

9.3. De Verkoper heeft het recht om de beschikbare betalingsmethoden te beperken, inclusief het eisen van volledige of gedeeltelijke vooruitbetaling, ongeacht de door de Klant gekozen betalingsmethode en het feit van het sluiten van de Verkoopovereenkomst.

9.4. De Dienstverlener kan het contract voor de levering van Elektronische Diensten met onmiddellijke ingang en zonder opgaaf van redenen beëindigen door de Ontvanger van de Dienst een passende verklaring te sturen.

9.5. De aansprakelijkheid van Dienstverlener/verkoper jegens Opdrachtgever/Klant, ongeacht de rechtsgrond, is beperkt – zowel in het kader van een enkele vordering als voor alle vorderingen in totaal – tot het bedrag van de betaalde prijs en de leveringskosten onder de Koopovereenkomst, maar niet meer dan duizend zloty. De beperking van het bedrag als bedoeld in de vorige zin is van toepassing op alle vorderingen van de klant/opdrachtgever tegen de dienstverlener/verkoper, ook als er geen verkoopovereenkomst is of als deze geen verband houdt met een verkoopovereenkomst. De Dienstverlener/Verkoper is jegens de Ontvanger/Klant van de Dienst alleen aansprakelijk voor typische schade die te voorzien was op het moment van het sluiten van de overeenkomst en is niet aansprakelijk voor gederfde winst. De Verkoper is ook niet aansprakelijk voor vertraging in het vervoer van de zending.

9.6. Alle geschillen die tussen Verkoper/Dienstverlener en Afnemer/Dienstverlener ontstaan, worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in de vestigingsplaats van Verkoper/Dienstverlener.

10. SLOTBEPALINGEN

10.1. Contracten die via de Online Shop worden afgesloten, worden in het Pools afgesloten.

10.2. Wijziging van het Reglement:

  • De Dienstverlener behoudt zich het recht voor om deze Algemene Voorwaarden te wijzigen om belangrijke redenen, d.w.z.: wijzigingen in de wet; wijzigingen in betalings- en leveringsmethoden – voor zover deze wijzigingen van invloed zijn op de uitvoering van de bepalingen van deze Algemene Voorwaarden.
  • In het geval van het sluiten van overeenkomsten met een doorlopend karakter op basis van deze Algemene Voorwaarden (bijv. levering van Elektronische Diensten – Account), zijn de gewijzigde Algemene Voorwaarden bindend voor de Ontvanger van de Dienst, indien aan de vereisten van artikel 384 en 384[1] van het Burgerlijk Wetboek is voldaan, d.w.z. de Ontvanger van de Dienst is correct op de hoogte gesteld van de wijzigingen en heeft de overeenkomst niet opgezegd binnen 15 kalenderdagen na de datum van kennisgeving. Als de wijziging van de Algemene voorwaarden leidt tot de invoering van nieuwe vergoedingen of een verhoging van de huidige vergoedingen, heeft de ontvanger van de dienst het recht om de overeenkomst op te zeggen.
  • In het geval van het sluiten van contracten van een andere aard dan doorlopende contracten (bijv. Koopovereenkomst) op basis van deze Algemene Voorwaarden, zullen de wijzigingen in de Algemene Voorwaarden op geen enkele wijze de verworven rechten van de Ontvangers/klanten van de Diensten vóór de ingangsdatum van de wijzigingen in de Algemene Voorwaarden aantasten, in het bijzonder zullen de wijzigingen in de Algemene Voorwaarden geen invloed hebben op reeds geplaatste of geplaatste Bestellingen en gesloten, uitgevoerde of uitgevoerde Koopovereenkomsten.

10.3. Aangelegenheden die niet onder deze Algemene Voorwaarden vallen, zijn onderworpen aan de algemeen geldende bepalingen van de Poolse wet, in het bijzonder: Burgerlijk Wetboek; de wet op de levering van elektronische diensten van 18 juli 2002 (Staatsblad 2002 nr. 144, item 1204 zoals gewijzigd); de wet op consumentenrechten; en andere relevante bepalingen van algemeen toepasselijk recht.

Terug naar boven
Product is toegevoegd aan je winkelmandje